sobota 16. marca 2013

Lanvin: Rumeur

Ahojte!
Dnes by som sa opäť raz venovala vôňam. Konkrétne jednej výnimočnej z dielne Lanvin: Rumeur. Vôňu som si objednala pred nejakým časom na základe zloženia vône, pozitívnych skúseností s inými Lanvinkovkami, a rozhodujúcim bol pre mňa aj vzhľad flakónu. 
V najbližších riadkoch vám vôňu vyobraciam z každej strany, nech sa páči...
Rumeur z dielne Lanvin nie je žiadny nováčik, ale doslova historický unikát! Povesť, tak znie meno tejto vône sa hrdo môže pýšiť svojim názvom, pretože zvesti o ňom sa šíria a siahajú až do rokov tridsiatych! 
Vôňa sa zrodila v roku 1934, len pár rokov po prvom parfume, ktorý uviedla madam Jeanne Lanvin na trh v roku 1925 a jeho názov znel vskutku provokatívne: Môj hriech /Mon Péché/. Doba sa zmenila a nastúpili nové trendy, ktoré vystihovali požiadavky súčasných ľudí. Čo však zostalo nezmenené je to, že parfumy Lanvin nestratili na svojom piedestály triumfu, čare, ani na omamnej vôni, a pod značkou Lanvin vytvorili jej nasledovníci množstvo zaujímavých vôní. 
V roku 2006 tvorcovia parfumu: Rumeur Alber Elbaz a Francis Kurkdijan stvorili vôňu, ktorá spĺňa požiadavky dnešnej doby, kedy vyhľadávame skôr relax, oddych a pokoj. Parfum prevzal od originálu iba ten istý názov Rumeur :)
Flakón vône Lanvin Rumeur vo mne evokuje čosi neskutočne pradávne a historické. Tvorcovia vône sa inšpirovali názvom jednou z prvých vôní, ktoré Lanvin uviedol na trh, no určite tento fakt zanechal aj stopu na vzhľade flakónu, ktorý na prvý dojem pôsobí ťažkým dojmom, podobne ako aj vôňa, ale o tom ešte o čosi neskôr. Flakón ma štvorcový zaoblený tvar z hrubého priehľadného skla, takže dáva vyniknúť  ružovkastej tekutine, ktorú v sebe ukrýva. Prednú časť nádoby /presne to mi flakón evokuje, nejakú historickú nádobu so zázračným elixírom/  zdobí názov vône RUMEUR, okolo hrdla fľaše je uviazaná čierna stužka, na ktorej sa tkvie meno značky Lanvin. Vrchnáčik, pod ktorým sa ukrýva moderný prvok - rozprašovač, na mňa podobne ako celý flakón parfumu pôsobí starodávnym dojmom, do flakónu sa vsádza ako zátka.
Zloženie vône Lanvin Rumeur:
Hlava: kvety magnólie.
Srdce: biela ruža, jazmín sambac, orgován.
Zaklad: pačuli, pižmo, ambra.

Rumeur je vôňa, ktorá sa len tak ľahko nevidí. Zvádza vás, aby ste odhalili tajomstvo, ktoré v sebe ukrýva. Parfum najskôr okolo seba rozvíri prenikavú omamnú vôňu čerstvo rozvitých kvetov magnólie, ktorú si naše čuchové bunky inštinktívne všimnú. Neskôr prichádza na rad tajomstvo, ktoré v sebe skrýva srdce vône. Tajomstvo, ktoré nám rozbúši srdce búši v rytme sladkého medového jazmínu, tajomstvo, o ktorom nám šepkajú opojné biele orgovány a pre Lanvin typická esencia - ruže. To však nie je všetko, aby sme sa dozvedeli celé tajomstvo vône Rumeur musíme prejsť až k sladkastému nádychu samotného základu - tajomstvo vône strážia pačuli a pižmo s dotykom ambry.
Musím sa priznať, že som si vôňu objednávala naslepo. Keď mi prišla domov, bola som dosť zaskočená, prekvapená a asi aj sklamaná. Strekla som si trošku na zápästie a po chviľke som si k vôni čuchla. Vôbec sa mi vôňa nepáčila, smrdela mi. Mamina ma utešovala, že mám skreslený čuch, v tej dobe som totiž bola chorá, že uvidím neskôr sa mi páčiť bude. Mamine sa páčila. Ono je to asi aj rozdiel 30 rokov, ktorý medzi sebou máme. Rumeur prvým dojmom a teda vzhľadom evokuje v sebe závan histórie a aj na prvý čuch mi prišla ako pre staršie ženy. Ale nedalo mi učičíkať sa prvým dojmom a vôňu som skúšala ďalej, a musím uznať, že som sa do nej zamilovala. Veľmi mi učarovala. V prvých chvíľach je síce dosť ťažká a opojná, doteraz som také vône nevyhľadávala. Na toto ročné obdobie sa mi vôňa veľmi hodí, je prenikavá no nie obťažujúca. 
Časom, keď sa vôňa rozvinie ukáže v sebe všetky skryté tromfy, je prenádherná, kvetinová, jemná akoby zahalená rúškom tajomstva. Najviac dáva vyniknúť vôni ruží, no v pozadí citíť kvetinové tóny jazmínu a orgovánu. 
Čo sa týka výdrže vône, tak tá je neskutočná, mám dojem že vôňu cítim aj na druhý deň. Parfum hodnotím veľmi pozitívne, kvalita primeraná cene.
***
Máte aj vy značku, ktorá vás stále láka a podnecuje skúšať ďalšie a ďalšie jej produkty? Tak by som charakterizovala môj vzťah k Lanvin. Z jednej vône sa vykľuli už 4, ktoré doma vlastním a myslím, že keď opäť raz dostanem chuť na niečo nové nepoznané, tak pravdepodobne opäť raz siahnem do týchto parfémových vôd :)

4 komentáre:

  1. mne sa páči len rumeur 2 rose, predsa je sviežejšia a dievčenskejšia. práve lanvin je značka, ktorá aj mňa očarila :) mám 3 parfémy lanvin a tá rumeur 2 rose by sa mi tiež hodila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. po nej som sa tiez obzerala ..sestra povedala ze na nu posobi ako elixir lasky:D ale vazne premyslam teraz nad nou, ale uz si pridem aj trapna, ze ine znacky akoby pre mna ani nejestvovali

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ta vypadááá úžasně, elegantně :))

    nikol-kach.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som dostala od priateľa Rumer 2 rose, v parfumerii by som po nej ani nesiahla, ale musím povedať, že je dokonalá. Teda dokonalá na leto a na jar. Cez jeseň a zimu je môj favorit Chanel Chance Eau Fraiche už nejaký ten rok.

    OdpovedaťOdstrániť