sobota 8. decembra 2012

KeepCup

Ahojte!
Dnešný článok bude trošku z iného súdku. Dnes sa budem venovať trošku pálčivej téme akou je ekológia a naše ekologické povedomie. Priznám sa ja som vždy už odmala inklinovala k separácii odpadu, síce len v malom, vtedy to ešte tak v popredí nebolo. Ale papier som odklada vždy, a následne ho zanášala do zberne, ktorá sa raz ročne u nás v škole konala. Myslím, že to bola fajn skúsenosť ako naučiť malé deti, čo je správne a zmysluplné do našej budúcnosti. 
Dnešný článok bude zameraný na KeepCup, ktorý mi bol zaslaný z eshopu mabets.sk, v ktorom nájdete množstvo krásnych a štýlových, no predovšekým eko vychytáviek, akými sú Equa flaša - tú som vám na blogu už predstavovala, KeepCup, ale aj ekotašky, desiatové vrecká a iné super vecičky, ktoré sú vhodné aj ako darček pod stromček :) Z eshopu ma najviac zaujal  KeepCup zo série Cosmic Sky Dawn - vo veľkosti M, ktorá je ideálna pre moje Latte.

Dnes už si málokto z nás nájde čas posedieť pri svojej káve v obľúbenej kaviarni. Denným štandardom sa najmä v živote aktívnych ľudí stávajú kaviarne, ktoré vám skvelú kávu a iné dobroty pripravia so sebou. 
Tieto poháre majú ročne vo svete za následok: 
- vznik 4,5 milióna ton odpadu 
- 54 miliónov zoťatých stromov 
- výrobu 340 miliónov joulov energie (to by stačilo pre 5 miliónov domácností na jeden rok) 


KeepCup - na svete prvý znovupoužiteľný pohár na kávu, ktorý je vhodný aj pre kaviarenské stroje. 
KeepCup je navrhovaný tak, aby bol ľahko použiteľný pre baristu bez akýchkoľvek obmedzení rýchlosti alebo kvality obsluhy. Skvelá káva “so sebou” (bez ohľadu na umenie a zručnosti baristu) je založená na troch faktoroch:
- presná dávka kávy a neporušenosť jej cremy
- pomer porcií mlieka a kávy
- rýchlosť a presnosť obsluhy.
Zamysleli ste sa niekedy, čo ostane po konzumácii “take away” kávy v odpadkovom koši? Každodenným nahradením jednorázového pohára ekopohárom KeepCup pomôžete zamedziť vzniku veľkého množstva zbytočného odpadu. Väčšina jednorázových papierových pohárov na kávu má vnútorný materiál potiahnutý z vodeodolného syntetického latexu, vosku alebo polyetylénu, ktorý nie je možné recyklovať. 

Vždy keď mám viac času, rada zablúdim do predajne Da Vinci, ale aj Panta Rhei, kde hľadám nejakú inšpiráciu pre moje tvorivé chvíľky, či nejakú knižku na dlhé zimné večeri a podobne. V Panta Rhei je aj skvelá kaviarnička, kde si zákazníci môžu kúpiť "take away" kávu, preto nebolo pre nich veľkým prekvapením, že som si vypýtala jedno Latté do svojho KeepCupu :) 
Keďže som mala ešte pár minút navyše, vyšli sme si hore so sestrou na parkovisko odkiaľ je skvelý výhľad na mesto Nitra, teda aspoň na určité jej časti. A čo ma čakalo hore? Kopec odpadu z Mc Donaldu a napríklad aj jeden "take away" pohár. 


Pýtam sa, či sa niekto zamyslel, čo zostane po konzumácii "take away" kávy na takom parkovisku hore na Mlynoch dajme tomu... Či sú už ľudia fakt tak sprostí a nedokážu si aspoň po sebe urobiť poriadok, fakt sa mi rozum zastavuje... Neviem kam tento svet speje, keď si mladí ľudia nedokážu uvedomiť, že všetko sa nám raz spätne vráti ako taký bumerang.  Pevne verím a dúfam, že štýlové vychytávky ako je KeepCup zaujmú mladých ľudí aspoň svojím vzhľadom, keď už nie praktickým a originálnym nápadom a aspoň trošku tak prispejú k ochrane životného prostredia.
KeepCup som otestovala v dvoch kaviarňach, v oboch nebolo prekvapením, že si pýtam kávu priamo do KeepCupu. V jednej sa ma barmanka po prvýkrát spýtala: "Do tohto?" Síce trošku prekvapene, ale to zrejme preto, že žijem a pracujem v malom meste. V Nitre sa žiadne prekvapenie, či prvotné šoky nekonali, myslím si, že sú zvyknutý aj na požiadavky zakazníkov s použitím vlastného KeepCupu na ich obľúbený druh kávičky. 
Nedalo mi návšteve vianočných trhov len tak z recesie kúpiť si punč do KeepCupu, tam na mňa kukali ako na blázna, dokonca sa za mňa hanbila aj sestra, ale ja som si túto recesiu proste nemohla odpustiť:)


V práci sa ma hneď ako som KeepCup doniesla so sebou kolegyňa so záujmom pýtala, čo to mám, ako sa to volá, ako sa to píše, že si pozrie na nete. O pár dní mala svoj KeepCup, presne taký istý ako mám aj ja. Keď sme si tam vo dvojici pili kávičku, naša nadriadená sa pýtala, odkiaľ máme také pekné poháriky a v čom sú iné. Podotkla, že sa jej veľmi páči náš zmysel pre ekológiu, že v minulosti ľudia nemali toľko možností, ako chrániť našu prírodu. Ďalej poznamenala ako sa jej páči náš cit a proeko zanietenie. Naša diskusia nakoniec skončila pri iegelitových taškách a sáčkoch a aká je škoda, že papierové vrecká neponúkajú pri nákupe pečiva a podobne. No žial náklady na výrobu sáčkov sú podstatne nižšie, takže sa niet čomu čudovať.  Asponže existujú ekotašky, ktoré sú veľmi krásne a originálne :)
Každý KeepCup sa skladá zo 4 častí, ktorými sú: pohár, silikónový prstenec na pohári, vrchnák a uzáver na vrchnáku. Ak doma vlastníte viac KeepCupov, môže si ich dizajn meniť podľa nálady, či vlastného vkusu:)
Máte doma svoj KeepCup? Priznám sa ja šialkofil z neho pijem kávu aj doma pred telkou. Pýtate sa prečo?   Ja si rada vychutnávam kávičku dlhšie a často sa mi stane, že ju musím dopiť už studenú, a taká mi veľmi nechutí :) Kávička mi vydrží v pohári dostatočne dlho teplá,  ruky si príjemne ohrievam držaním poháru, ktorý vôbec nepáli na dotyk, ale príjemne zohrieva.  Káva v KeepCupe vydržala aj 10 minútové teperenie sa do práce v mínusových teplotách a príjemne ma zahriala. 

5 komentárov:

  1. mne to príde ako obyč termo hrnček ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. termo hrncek mam, ale keepcup sa mi paci viac uz len kvoli jeho myslienke, termo hrncek neviem aky mas ty viem, ze su kovove aj keramicke, ale ten moj urcite nie je vhodny na priame pouzitie v kaviarni, skor na preliatie kavy...

      Odstrániť
  2. Ano, a prave o to ide... ludia ho najprv ignoruju, potom sa cuduju a nakoniec pochopia, o co tu vlastne ide... Od vyhodnenia k znovupouzitiu... a na to by sme mali mysliet stale, ked si kupime nieco v jednorazovom obale.

    OdpovedaťOdstrániť