utorok 31. januára 2012

Water marble nail art- vodné mramorovanie

Vodné mramorovanie je jedným z typov štýlu lakovania nechtov, ktorý môžeme zaradiť medzi nail art. O čo vlastne ide? Trik je v tom, že nechty sa nelakujú klasickým spôsobom, na aký sme zvyknuté, nejde ani o kreslenie na nechte za pomoci tenkých štetčekov....ide o vytváranie umenia na vodnej hladine :)))
Na začiatok by som vám asi predstavila, čo všetko zhruba je potrebné na vytvorenie aj takýchto nechtíkov ...
Takže budete potrebovať dávku kreativity :) dostatok farebných lakov na vytvorenie vhodnej kombinácie, veľa trpezlivosti a z takých materiálnych vecí, mističku s vlažnou vodou / postačí izbová teplota/ , laky na nechty, skôr odporúčam redšej konzistencie / napríklad tzv. laky od čínana, či z 39-iny / , odlakovač, zmiešavadko / kľudne postačí tuha z vypísaneho pera/, vatové tyčinky, vatové tampóny, vreckovky, lepiacu, pásku, nožničky...snáď som na nič nezabudla...
Keď už teda máme nachystané všetko potrebné a nutné, nič nám nebráni začať :)
Odporúčam najskôr naniesť na nechty základnú vrstvu laku, ja najčastejšie používam bielu. Keď už máme lak na nechtoch uschnutý, môžme prejsť k samotnému vodnému mramorovaniu...
Vodné mramorovanie prebieha veľmi jednoducho, spočíva v zmiešaní min. 2 farieb lakov na nechty.
Ja som v mojom názornom príklade použila kombináciu čierneho a bledoružovo-strieborno-trblietkového laku na nechty. Najskôr som nechala kvapnúť do mištičky s vodou izbovej teploty kvapku čierneho laku...
Hneď na to som do stredu čiernej vrstvu laku na vode kvapla kvapku trblietkového laku na nechty...
Teraz som už mohla prejsť k tvorbe mramorového vzoru... za pomoci tuhy do pera som jemnými ťahmi po vrstve laku na vodnej hladine vytvorila vzor...
Teraz prišlo na rad to najdôležitejšie ...priamo do stredu vzoru som vopchala prst / pre menej roboty, odporúčam prst zo spodnej časti pod nechtom oblepiť lepiacou páskou a aj priamo okolo nechtu vytvoriť oblúčik a prilepiť- predítete tak zbytočnému odlakovávaniu nežiaduceho laku na prstoch:)) /
Prst vložím otočený nechtom smerom nadol priamo do vzoru, ale pozor rýchlo nech sa nezhlukne celá vrstva priamo na necht a taktiež pozor ak máte plytkejšiu misku, nech sa nedotýka necht dna misky.
Prst necháme ponorený vo vode asi 15 sekúnd, počas týchto 15 sekúnd, za pomoci tuhy do pera odstránime zbytok vrstvy laku na vodnej hladine...keď je už voda okolo prstu čistá, môžeme prst z vody vybrať...
Pásku odlepíme z prstu...
Takto pokračujeme až kým nemáme "nalakované" všetky nechty...
Teraz je na rade odstránenie nadbytočného laku v okolí nechtu, odporúčam veľmi jemne za pomoci vatových tyčiniek namočených do odlakovaču zotrieť nadbytočný lak. Potom stačí už len naniesť povrchový lak Top Coat, pre väčší lesk.
Držím palečky pri úprave vaších nechtov...snáď vás možnože prvotné neúspechy neodradia..chce to len trošku cviku :)

1 komentár:

  1. tak toto jsem zkousela a nikd mi to nešlo..nevim asi jak pořádně na to..vždy jsem to mela strasne rychle zaschle uz na hladine..

    Aneta Hačková Agnesylo@seznam.cz bal.č 1 :)

    OdpovedaťOdstrániť