utorok 24. decembra 2013

Christmas Tag

Ahojte :)
Dnes tu mám pre vás ešte jeden článoček, konkrétne vianočný tag, ktorý som sa rozhodla písať práve počas Vianoc, kedy človek dokáže najviac precítiť a nasať tú jedinečnú atmosféru okolo seba :) Tag som si všimla a zazáložkovala, práve vtedy, keď o ňom písala Veronika z blogu VeoLittleAlien.blogspot.com.
1. Aký film je v období Vianoc tvojim najobľúbenejším ?
Neuveríte mi ale sú to Tři oříšky pro Popelku, ktoré aj práve teraz pozerám :) Ale celkovo sú pre mňa vianočné sviatky obdobím, kedy sa teším ako budem celé dni sedieť pred telkou a pozerať rôzne filmy s prevažne vianočnou tématikou. Rozprávky, romantické komédie, jedno cez druhé. Kupujem si Tv program a krúžkujem, listujem dopredu dozadu, kedy čo reprízujú, aby mi takmer nič neuniklo :) 
2. Aká je tvoja obľúbená vianočná farba ?
Bielu, zasnežené polia, lúky srieň na stromoch, škoda len že tohto roku neboli biele Vianoce. Čo sa týka dekorácií, a tak mám rada zeleň, ihličie...i keď stromček radšej umelý, hoc tohto roku, pre mňa žiaľ živý.  Na zelenom ihličí sa pre mňa najviac vyníma červená, kombinovaná so zlatou. 
3. Je Štedrý večer. Zostaneš vo svojom pyžame/domácom oblečení alebo sa pekne a spoločensky oblečieš a upravíš?
Vianoce sú sviatky, a preto si neviem predstaviť, že by som ich trávila v pyžame, či teplákoch, sme síce doma, ale oblečieme sa pekne, vyfintíme sa tak, ako sa na sviatočný deň sluší a patrí. 
4. Pokiaľ by si tento rok mohla kúpiť iba jeden darček, iba jednej osobe, pre koho by bol?
Ťažká otázka, buď mamine, alebo synovcovi, ale najskôr asi jemu, detská radosť je najdôležitejšia a najkrajšia. Nechcela by som kaziť detskú ilúziu Vianoc a darčekov od Ježiška ;)
5. Otváraš svoje darčeky večer alebo ráno a o koľkej?
Darčeky otvárame v podvečerných hodinách, okolo tej 7ej, keď už sme napapaný. Večeriavame vždy o 6ej, plus mínus, ako sa dovysmáža ryba :)
6. Upiekla si niekedy chalúpku z perníčkov?

Nie, ale sestra mala tento rok smelé reči, no aj tak sme ju neupiekli. Pečieme normálne medovníčky, tiež som sa chystala spraviť taký kvázi svietnik pripájam foto, mám ju ako také memento stiahnutú už zopár rokov...žiaľ, nie sme zručné, čo sa zdobenia týka. U nás je zdobenie medovníčkov, skôr také vloženie kúsku orecha do stredu, sem-tam obliatie pol hviezdičky rozpustenou čokoládou a pod.
7. Čo robíš cez vianočné prázdniny?
No to moje voľno sa veľmi ani prázdninami nazvať nedá, vlani som bola na praxi medzi Vianocami, doma som bola len 24.,25.,26. a na Silvestra, čo som mala voľno, tento rok sviatkujem od 23-ho a začínam už 2-ho, ale o to vzácnejšie sú pre mňa chvíľky voľna. Ako som už niekde vyššie v texte spomínala, trávim ve2a času polihovaním pred telkou. Ale mám na kôpke asi 3, či 4 knihy, chcela by som aspoň dve prečítať. Chystám pre vás veľa článkov, snáď zajtra vymáknem fajné svetlo a porobím nejaké tie fotečky, texty mi nikdy nerobili problém, len fotiť nebolo kedy, za tmy sa veľa fotiť nedalo :(
8. Máš nejaké vianočné prianie?
Nezvyknem si na Vianoce nič priať, to sa mi skôr hodí na Silvestrovský večer, ale nahlas neprezradím, bojím sa žeby sa to nesplnilo :)
9. Aká je tvoja obľúbená vianočná vôňa?
Milujem vôňu vianočného pečiva, to je obdobie cca týždeň-dva pred Vianocami, kedy sa začínam intenzívne tešiť na nadchádzajúce obdobie. Zbožňujem perníkovú vôňu. Robievame taký šialkový zákusok, kde ide aj perníkový kypriaci prášok, či čo to presne je :P Bárskedy cez leto si spomeniem na Vianoce, vďaka tej jedinečnej poznávajúcej vôni. Ale mám rada aj vôňu škoríc, vareného vína :)) 
10. Aké je tvoje obľúbené vianočné jedlo/pochúťka?
Nepapám sladké. Zjem asi jeden, či dva medovníčky teplé, vybraté priamoz  rúry, inak nejem nič, vanilkové rožky, linecké a podobné suché pečivo nie je nič pre mňa. Najväčším lákadlom sú asi salonky priamo zo stromčeku :D Ale tento rok ich máme v takom pletenom košíčku a kto má chuť, nech sa ponúkne. 
Najviac sa vždy teším na vianočnú kapustnicu, robievame ju len na Vianoce a jeme ju ob deň až do Nového roku, kedy zase robíme druhú kapustnicu, takú z udením na kyslo. Ale táto naša vianočná je mliečno-smotanová, krémová. Mňamiky-mňam, asi jediné jedlo, kde mi nevadia ani hríby :) Keď sa teším na Vianoce, teším sa aj na polievku, je to pre nás naozaj také jedinečné jedlo, ktoré inokedy cez rok nie je... niekto robieva šošovicu, a to môžem mať hociktorú sobotu, toto je pre mňa také výnimočné jedlo. 
Dúfam, že som sa vám aspoň trošku ukázala aj z iného uhľa pohľadu :) Prajem vám ešte krásne sviatky, oddychujte, relaxujte, užívajte si, prežierajte sa a odfukujte, veď o tom sú Vianoce;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára